Har du funderat över om det vore bra att börja använda sig av ett bemanningsföretag? Men du kanske tänker att du faktiskt klarar dig med din egen vikariepool eller genom att göra förändringar i schemat? Här får du tre anledningar till varför det är bra att hyra in en lärare istället. Det är kostnadseffektivt.Tro det eller ej! Men att hyra in en lärare är kostnadseffektivt om man jämför med andra vanliga lösningar på personalbristen. För det första så är din egen arbetstid väldigt värdefull. Om du själv ska hitta en vikarie krävs det ofta mycket tid till att ringa runt till de vikarier ni vanligtvis tar in, och det är inte säkert att du hittar någon i slutändan. En ung och oerfaren vikarie behöver också ofta stöd och hjälp från de ordinarie lärarna på skolan, och det blir en ond cirkel av ineffektivitet. Om du istället ringer ett samtal till oss på PersonalExpressen får du en lärare på plats inom en timme som alltid är erfaren och i många fall utbildad. Detta innebär att det tar dig endast några få minuter att ringa ett enda samtal för att lösa underbemanningen. En annan viktig kostnadsaspekt att tänka på är lön, arbetsgivaravgifter och administrativa kostnader som en egen vikarie innebär. Detta är självklart inkluderat i priset hos oss och det är många som missar att räkna bort den här delen från priset för en bemanningslärare. Det höjer utbildningskvaliteten.När man hyr in en lärare från PersonalExpressen kan man vara säker på att få en lärare som har gedigen erfarenhet från läraryrket, oftast relevant utbildning och många gånger lärarlegitimation. Vi har dessutom utbildat alla våra lärare i olika metoder hur man lyckas som bemanningslärare och vad som är viktigt att tänka på. Vi har också tydliga policys för hur våra lärare bör och inte bör göra på arbetsplatsen och i mötet med eleverna. Allt detta säkerställer att du som hyr en lärare från oss alltid vet att lektionsplaneringen genomförs från start till slut och att du får en självgående vikarie som är van att möta nya klasser och kollegor. Du kan därför lita på att både pedagogiken upprätthålls och att kvaliteten på utbildningen säkerställs. Du får exceptionell service.Vi på PersonalExpressen värnar om våra kunder på precis alla sätt som är möjliga. Våra kunder är det viktigaste vi har och vi lägger en stor del av vår arbetstid på att förvalta och förbättra kundrelationer. Med oss får du ett växelnummer som du kan ringa till under våra öppettider helt utan kötid. Men vi är också väldigt duktiga på att individanpassa kontakten med våra kunder. Vi vet att skolbranschen är stressig och att olika kontaktvägar passar olika bra för våra kunder. Du kan t.ex. få ett mobilnummer till en av våra medarbetare och skicka ett sms när du vill göra en akutbokning kanske tidigt på morgonen eller senare på kvällen. Vi har också en bokningsmail dit man kan maila dygnet runt och få svar inom 10 minuter under öppettiderna och så fort vi har möjlighet under övriga tider. Vi återkopplar alltid under eftermiddagen när en kund har bokat en ny vikarie för att säkerställa att allt har gått bra under dagen. Om man då har några synpunkter fungerar vi som en länk mellan skolan och läraren för att ge konstruktiv feedback och hjälpa dem att bli ännu bättre på sitt arbete. Men vi har i 94 % av fallen fått positiv feedback från våra kunder, det är vi mycket glada för. Anledningen till den goda service vi kan erbjuda är att våra medarbetare har bakgrunder inom t.ex. hotellbranschen som ställer mycket höga krav på service. Vi är väldigt stolta över den höga servicenivå som vi kan leverera till våra kunder varje dag.
Om du vill hitta en lösning på dina personalproblem och samtidigt bli på strålande humör- Ring till PersonalExpressen!
0 Kommentare
Antwort hinterlassen |
Arkiv
Augusti 2019
SkribenterHär publiceras artiklar och nyheter av Teamet på PersonalExpressen. |