Integritetspolicy
PersonalExpressen AB
Denna policy (”Integritetspolicyn”) beskriver hur PersonalExpressen avser behandla personuppgifter inom verksamheten. Integritetspolicyn beskriver hur PersonalExpressen samlar in, behandlar och skyddar dina personuppgifter. Integritetspolicyn gäller från och med att den publiceras på PersonalExpressen.se. Uppdateringar i Integritetspolicyn kommer att publiceras på PersonalExpressen.se och anställda, kunder samt leverantörer kommer att erhålla information
via e-post för det fall större förändringar sker i Integritetspolicyn.
Personuppgiftsansvarig
PersonalExpressen (559107-0213) är personuppgiftsansvarig och därmed ansvarig för den behandling av personuppgifter som sker i verksamheten och att behandlingen sker i enlighet med de principer som framgår av Integritetspolicyn.
Vilka uppgifter PersonalExpressen behandlar
Som bemannings- och rekryteringsföretag mottar vi på PersonalExpressen och behandlar personuppgifter varje dag. Vanliga personuppgifter som vi kommer i kontakt med är namn, adresser, personnummer och e-post. Information såsom personers bakgrund, utbildning, betyg och arbetslivserfarenhet är också personuppgifter. Denna Integritetspolicy beskriver hur PersonalExpressen samlar in och hanterar personuppgifter med utgångspunkt i datalagstiftningen.
Innehållet är relevant för våra kandidater, anställda, kunder och leverantörer.
Personuppgifter om anställda
För dig som är anställd hos PersonalExpressen behandlar vi personuppgifter i form av namn, adress, e-postadress, personnummer, fotografier, betyg och intyg om utbildningar och arbetslivserfarenhet.
För att kunna hantera löneutbetalning behandlar vi även ditt bankkonto-nummer. Vi kan också komma att behandla känsliga uppgifter som bland annat hälsotillstånd. Hälsouppgifter behövs i vissa fall för att vi som arbetsgivare ska kunna uppfylla våra skyldigheter. Vi samlar givetvis enbart in nödvändiga personuppgifter och är särskilt restriktiva när det
gäller känsliga uppgifter.
Personuppgifter om kandidater
Personuppgifter PersonalExpressen behandlar om dig som kandidat utgår från de uppgifter du själv lämnar till PersonalExpressen via vår webbplats eller genom kontakt med vår personal. För att vi ska kunna behandla dina personuppgifter krävs att du lämnar ditt samtycke genom att acceptera denna Integritetspolicy. De personuppgifter vi kan komma att behandla om dig som kandidat är bland annat: namn, adress, e-postadress, personnummer, fotografier, betyg och intyg om utbildningar och arbetslivserfarenhet. Om du ställer upp på att bli fotograferad eller om du utan uppmaning från PersonalExpressen lämnar fotografi på dig själv, samtycker du till att vi behandlar sådant fotografi i exempelvis interna rapporter eller marknadsföringssyfte. Som en del i en bakgrundskontroll kan PersonalExpressen även be dig att uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret. Det är alltid du själv som beställer ett sådant utdrag. Utdraget kommer att öppnas av dig tillsammans med PersonalExpressen och/eller PersonalExpressens kund. Informationen i ett utdrag från belastningsregistret hanteras ytterst konfidentiellt och kommer aldrig att behandlas eller sparas av PersonalExpressen. Vi kan emellertid komma att muntligen stämma av resultatet med vår kund i syfte att kunna tillhandahålla dig den tjänst du sökt via oss på PersonalExpressen.
Personuppgifter gällande kunder och leverantörer
PersonalExpressen kan komma att behandla personuppgifter till kontaktpersoner hos våra kunder och leverantörer. Dessa uppgifter består av namn, e-postadress, telefonnummer, arbetsadress, befattning och ansvarsområden. PersonalExpressen behandlar våra kunders och leverantörers personuppgifter enbart i den utsträckning som det är nödvändigt för att vi ska
kunna fullfölja våra tjänsteerbjudanden och säkerställa en bra leverans. Det är även avgörande för att vi ska kunna administrera våra relationer till våra kunder samt möjliggöra framtida affärssamarbeten.
Lagringsperiod för personuppgifter
Hur länge en personuppgift sparas hos PersonalExpressen beror på vilken personuppgift som det rör sig om och syftet med dess behandling. PersonalExpressen sparar inte personuppgifter under en längre tid än vad som är nödvändigt med hänsyn till de ändamål för vilka de samlades in, om inte annat föreskrivs i lag. De uppgifter som våra kandidater och anställda själva registrerar i sin profil på vår webbsida läggs automatiskt in i PersonalExpressens verksamhetssystem. Där kommer de att sparas så länge kontot är aktivt eller under pågående rekrytering eller relation. Ditt konto räknas som aktivt från dess att du registrerar dig i vår kandidatbank till dess att du meddelat oss att du inte längre är vill matchas mot lediga tjänster och finnas med i våra register.
Behandling av personuppgifter för marknadsföringssyfte
Det samtycke som lämnats enligt denna Integritetspolicy täcker även att den information som du förser PersonalExpressen med kan användas för marknadsföring och marknadsundersökningar. Syftet med det är att vi ska kunna förse kandidater, anställda, kunder och leverantörer med en bättre upplevelse och optimera kvaliteten på våra tjänster. Det kan exempelvis
ske genom att vi skickar ut viktig information, nyheter och uppdateringar som kan vara av intresse för dig. I det fall du inte längre önskar motta marknadsföring kan du kontakta oss och ange att du inte önskar bli kontaktad i detta syfte.
Avsluta vår användning av personuppgifter
Om du inte önskar att motta erbjudanden om jobb eller marknadsföring från PersonalExpressen kan du kontakta PersonalExpressen på [email protected] och invända mot behandlingen. Återkallar du ditt godkännande av hanteringen av personuppgifter, eller utlämnandet av uppgifterna för de ändamål som specificeras i Integritetspolicyn, kan det medföra att PersonalExpressen inte kan kontakta dig för att förmedla jobb eller arbetskraft om du är kund.
Utlämnande av personuppgifter
PersonalExpressen säljer inte vidare eller lämnar ut dina personuppgifter till tredje man för marknadsföringsändamål utan ditt uttryckliga samtycke. PersonalExpressen lämnar enbart ut dina personuppgifter för att uppfylla rättsliga skyldigheter och upprätthålla antagna policys. Dina personuppgifter kommer enbart att lämnas ut i enlighet med tillämpliga lagar och regler.
Cookies m.m.
När du besöker eller använder vår hemsida kan PersonalExpressen och dess leverantörer använda cookies, webb-beacons och liknande teknik för att lagra information i syfte att skapa en snabbare och säkrare upplevelse för dig.
Dina rättigheter
Du har rätt att erhålla närmare information om vilka personuppgifter PersonalExpressen behandlar om dig genom att begära ett registerutdrag. Begäran ska göras skriftligen och ingen ersättning ska lämnas till PersonalExpressen. Du har även rätt att begära korrigering eller blockering av personuppgifter som är felaktiga eller att personuppgifter om dig ska raderas. Du har även rätt att begära ut dina personuppgifter i ett strukturerat och maskinläsbart format för att kunna överföra uppgifterna till en annan personuppgiftsansvarig. Du har rätt att neka till att personuppgifter används för direkt marknadsföring och du kan återkalla ditt godkännande genom att kontakta PersonalExpressen på [email protected].
Om du önskar utöva någon av dessa rättigheter ska du kontakta PersonalExpressen på [email protected] och ange ditt fulla namn och den aktuella e-postadressen. När en uppgift ändras eller raderas kommer du att informeras om att så skett inom en månad. Uppgifter som inte kan raderas kommer att pseudonymiseras.
Kontaktuppgifter
Om du har några frågor eller vill veta mer om vilka personuppgifter vi behandlar om just dig kan du kontakta oss på: [email protected] eller per post: Måttbandsvägen 12, 187 66 Täby. Om du anser att PersonalExpressens behandling av dina personuppgifter inte är korrekt kan du även kontakta tillsynsmyndigheten för dataskydd i ditt land. I Sverige är det Datainspektionen och du kan kontakta dem på e-post: [email protected].
via e-post för det fall större förändringar sker i Integritetspolicyn.
Personuppgiftsansvarig
PersonalExpressen (559107-0213) är personuppgiftsansvarig och därmed ansvarig för den behandling av personuppgifter som sker i verksamheten och att behandlingen sker i enlighet med de principer som framgår av Integritetspolicyn.
Vilka uppgifter PersonalExpressen behandlar
Som bemannings- och rekryteringsföretag mottar vi på PersonalExpressen och behandlar personuppgifter varje dag. Vanliga personuppgifter som vi kommer i kontakt med är namn, adresser, personnummer och e-post. Information såsom personers bakgrund, utbildning, betyg och arbetslivserfarenhet är också personuppgifter. Denna Integritetspolicy beskriver hur PersonalExpressen samlar in och hanterar personuppgifter med utgångspunkt i datalagstiftningen.
Innehållet är relevant för våra kandidater, anställda, kunder och leverantörer.
Personuppgifter om anställda
För dig som är anställd hos PersonalExpressen behandlar vi personuppgifter i form av namn, adress, e-postadress, personnummer, fotografier, betyg och intyg om utbildningar och arbetslivserfarenhet.
För att kunna hantera löneutbetalning behandlar vi även ditt bankkonto-nummer. Vi kan också komma att behandla känsliga uppgifter som bland annat hälsotillstånd. Hälsouppgifter behövs i vissa fall för att vi som arbetsgivare ska kunna uppfylla våra skyldigheter. Vi samlar givetvis enbart in nödvändiga personuppgifter och är särskilt restriktiva när det
gäller känsliga uppgifter.
Personuppgifter om kandidater
Personuppgifter PersonalExpressen behandlar om dig som kandidat utgår från de uppgifter du själv lämnar till PersonalExpressen via vår webbplats eller genom kontakt med vår personal. För att vi ska kunna behandla dina personuppgifter krävs att du lämnar ditt samtycke genom att acceptera denna Integritetspolicy. De personuppgifter vi kan komma att behandla om dig som kandidat är bland annat: namn, adress, e-postadress, personnummer, fotografier, betyg och intyg om utbildningar och arbetslivserfarenhet. Om du ställer upp på att bli fotograferad eller om du utan uppmaning från PersonalExpressen lämnar fotografi på dig själv, samtycker du till att vi behandlar sådant fotografi i exempelvis interna rapporter eller marknadsföringssyfte. Som en del i en bakgrundskontroll kan PersonalExpressen även be dig att uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret. Det är alltid du själv som beställer ett sådant utdrag. Utdraget kommer att öppnas av dig tillsammans med PersonalExpressen och/eller PersonalExpressens kund. Informationen i ett utdrag från belastningsregistret hanteras ytterst konfidentiellt och kommer aldrig att behandlas eller sparas av PersonalExpressen. Vi kan emellertid komma att muntligen stämma av resultatet med vår kund i syfte att kunna tillhandahålla dig den tjänst du sökt via oss på PersonalExpressen.
Personuppgifter gällande kunder och leverantörer
PersonalExpressen kan komma att behandla personuppgifter till kontaktpersoner hos våra kunder och leverantörer. Dessa uppgifter består av namn, e-postadress, telefonnummer, arbetsadress, befattning och ansvarsområden. PersonalExpressen behandlar våra kunders och leverantörers personuppgifter enbart i den utsträckning som det är nödvändigt för att vi ska
kunna fullfölja våra tjänsteerbjudanden och säkerställa en bra leverans. Det är även avgörande för att vi ska kunna administrera våra relationer till våra kunder samt möjliggöra framtida affärssamarbeten.
Lagringsperiod för personuppgifter
Hur länge en personuppgift sparas hos PersonalExpressen beror på vilken personuppgift som det rör sig om och syftet med dess behandling. PersonalExpressen sparar inte personuppgifter under en längre tid än vad som är nödvändigt med hänsyn till de ändamål för vilka de samlades in, om inte annat föreskrivs i lag. De uppgifter som våra kandidater och anställda själva registrerar i sin profil på vår webbsida läggs automatiskt in i PersonalExpressens verksamhetssystem. Där kommer de att sparas så länge kontot är aktivt eller under pågående rekrytering eller relation. Ditt konto räknas som aktivt från dess att du registrerar dig i vår kandidatbank till dess att du meddelat oss att du inte längre är vill matchas mot lediga tjänster och finnas med i våra register.
Behandling av personuppgifter för marknadsföringssyfte
Det samtycke som lämnats enligt denna Integritetspolicy täcker även att den information som du förser PersonalExpressen med kan användas för marknadsföring och marknadsundersökningar. Syftet med det är att vi ska kunna förse kandidater, anställda, kunder och leverantörer med en bättre upplevelse och optimera kvaliteten på våra tjänster. Det kan exempelvis
ske genom att vi skickar ut viktig information, nyheter och uppdateringar som kan vara av intresse för dig. I det fall du inte längre önskar motta marknadsföring kan du kontakta oss och ange att du inte önskar bli kontaktad i detta syfte.
Avsluta vår användning av personuppgifter
Om du inte önskar att motta erbjudanden om jobb eller marknadsföring från PersonalExpressen kan du kontakta PersonalExpressen på [email protected] och invända mot behandlingen. Återkallar du ditt godkännande av hanteringen av personuppgifter, eller utlämnandet av uppgifterna för de ändamål som specificeras i Integritetspolicyn, kan det medföra att PersonalExpressen inte kan kontakta dig för att förmedla jobb eller arbetskraft om du är kund.
Utlämnande av personuppgifter
PersonalExpressen säljer inte vidare eller lämnar ut dina personuppgifter till tredje man för marknadsföringsändamål utan ditt uttryckliga samtycke. PersonalExpressen lämnar enbart ut dina personuppgifter för att uppfylla rättsliga skyldigheter och upprätthålla antagna policys. Dina personuppgifter kommer enbart att lämnas ut i enlighet med tillämpliga lagar och regler.
Cookies m.m.
När du besöker eller använder vår hemsida kan PersonalExpressen och dess leverantörer använda cookies, webb-beacons och liknande teknik för att lagra information i syfte att skapa en snabbare och säkrare upplevelse för dig.
Dina rättigheter
Du har rätt att erhålla närmare information om vilka personuppgifter PersonalExpressen behandlar om dig genom att begära ett registerutdrag. Begäran ska göras skriftligen och ingen ersättning ska lämnas till PersonalExpressen. Du har även rätt att begära korrigering eller blockering av personuppgifter som är felaktiga eller att personuppgifter om dig ska raderas. Du har även rätt att begära ut dina personuppgifter i ett strukturerat och maskinläsbart format för att kunna överföra uppgifterna till en annan personuppgiftsansvarig. Du har rätt att neka till att personuppgifter används för direkt marknadsföring och du kan återkalla ditt godkännande genom att kontakta PersonalExpressen på [email protected].
Om du önskar utöva någon av dessa rättigheter ska du kontakta PersonalExpressen på [email protected] och ange ditt fulla namn och den aktuella e-postadressen. När en uppgift ändras eller raderas kommer du att informeras om att så skett inom en månad. Uppgifter som inte kan raderas kommer att pseudonymiseras.
Kontaktuppgifter
Om du har några frågor eller vill veta mer om vilka personuppgifter vi behandlar om just dig kan du kontakta oss på: [email protected] eller per post: Måttbandsvägen 12, 187 66 Täby. Om du anser att PersonalExpressens behandling av dina personuppgifter inte är korrekt kan du även kontakta tillsynsmyndigheten för dataskydd i ditt land. I Sverige är det Datainspektionen och du kan kontakta dem på e-post: [email protected].